نکات تهیه کوکو سیب زمینی

f:id:hamdore:20180803210839j:plain

ترک خوردن کوکو

در اکثر مواقع برای افراد مبتدی این مورد پیش می آید که در هنگام برگرداندن کوکوها ، آنها ترک می خورند و از هم می پاشند. این موضوع به این دلیل است که در مایه کوکو به اندازه کافی تخم مرغ استفاده نشده است. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد تخم مرغ هم باعث از بین رفتن زیبایی کوکوها می شود.

 
 

باز شدن کوکو هنگام سرخ کردن

دلیل باز شدن مایه کوکوی سیب زمینی هنگام سرخ کردن این است که آب پیاز استفاده شده در کوکو گرفته نشده است. حتما بعد از رنده کردن پیاز آب آن را بگیرید سپس پیاز را به مایه کوکو اضافه کنید چون این موضوع باعث از بین رفتن انسجام مایه کوکو می شود.

 
 

استفاده از سبزیجات

شاید دیده باشید در برخی کوکوها از سبزیجات هم استفاده شده است. برای این منظور می توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری ، نعناع و … استفاده نمایید. برای اضافه کردن سبزیجات ، ابتدا آنها را به صورت ساطوری خرد کنید سپس به مایه کوکو اضافه نمایید.

 
 

ضخامت مناسب کوکو

ضخامت کوکوی سیب زمینی به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید کوکوهای شما برشته و کمی خشک شوند از ضخامت ۵ میلی متر استفاده کنید و اگر می خواهید کوکوهای شما نرم باشند می توانید ضخامت کوکوها را حداکثر تا ۲ سانتی متر بگیرید.

البته باید دقت داشته باشید که اگر ضخامت کوکوها بیش از حد زیاد شود مغز کوکو کاملا سرخ نمی شود و کوکوی شما طعم سیب زمینی آبپز می دهد. برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد و اگر کوکوها خیلی نازک باشند خیلی زود خشک می شوند و یا حتی ممکن است بسوزند.

 

منبع : طرز تهیه کوکو سیب زمینی