ظهور فمینیسم اسلامی در ایران

داستان دو شهر

این در خیابان های تهران اتفاق نیفتاد، بلکه در خیابان های شیراز، که تصور می کنم کمتر از یک ساعت با ماشین از تهران فاصله دارد. می توان گفت که در تهران، مردم بیشتر با غریبه ها حرف می زنند، در حالی که در شیراز، بیشتر از آنها فاصله می گیرند. شما لزوما نمی خواهید در خیابان های شیراز شب ها تنها قدم بزنید. به خصوص اگر زن باشید.
به هر حال، این کمی جلوتر از داستان است. برگردیم یتو به یالدا. در صورتی که شما با آن آشنا نیستید، سال نو فارسی یا یالدا یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین شب های سال در ایران است. این یک نوع شب شکرگزاری یا کریسمس است، اما چهار برابر جادویی تر!



یلدا معمولاً در ایران در عصر روز اول ماه فروردین جشن گرفته می شود که اغلب با رشد فصل بهار مرتبط است. از زمان های قدیم ، ایرانی ها آمدن بهار را با شور و شوق بزرگ جشن گرفته اند. قرن ها است که مردم خانه های خود را با گل تزئین کرده و درها و پنجره ها را به رنگ سبز رنگ کرده اند که نماد تجدید طبیعت و تولد مجدد است. در طول این جشن ها ، خانواده ها و دوستان با هم جمع می شوند و هدیه می دهند ، بسیار می خندند و بسیار می خورند. در حالی که برخی از این آداب و رسوم در طول سال ها تا حدودی منسوخ شده اند ، اما برخی دیگر با شور و شوق بیشتری از همیشه ادامه می یابند.
این اساساً یک شب است که در آن گفته می شود که خوشبختی دستور روز است. و نه فقط خوشبختی ، بلکه خنده نیز! گفته می شود که اگر شما بتوانید در طول این چهار ساعت یک بار بخندید ، در سال آینده شانس خوبی خواهید داشت. و تعطیلات چه چیزی است وقتی نمی توانید شانس خوبی داشته باشید؟
برای بهتر یا بدتر، این چیزی است که شما باید قبل از بازدید از ایران بدانید. یلدا فقط یک شب آتش بازی و مهمانی نیست، بلکه یک شب است که دارای زیرنویس های جدی است. نه فقط در رسانه های اجتماعی. و نه فقط به تعطیلات محدود می شود. همانطور که گفتم، این یک شب است که با تغییرات زیادی در ایران در طول سال ها همراه است.

ظهور فمینیسم اسلامی در ایران

قبل از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، زنان در ایران مجاز به شرکت در فعالیت های سیاسی نبودند. همه چیز پس از انقلاب تغییر کرد، زمانی که زنان در ایران برابری کامل در برابر قانون را به دست آوردند. از آن زمان، ایران شاهد تغییرات سیاسی و اجتماعی زیادی بوده است، با نقش برجسته زنان در همه زمینه های زندگی. امروز، به لطف بخش بزرگی از رسانه های اجتماعی، فمینیسم اسلامی یک نیروی قابل توجه در ایران است، با بسیاری از زنان که علیه تبعیض جنسیتی ایستاده اند، خواستار حقوق برابر و پایان تعصب جنسیتی هستند.

تغییر چهره مد ایران

دنیای مد قطعاً به فمینیسم اسلامی در ایران توجه کرده است، با این که بسیاری از زنان جوان انتخاب کرده اند که حجاب یا روسری اسلامی را بپوشند. این فقط به پوشیدن حجاب محدود نمی شود، بلکه طیف گسترده ای از لباس ها و رنگ ها است که ترکیبی عالی از مدرنیته و سنت را نشان می دهد. و این فقط در مورد مد نیست؛ بسیاری از زنان در ایران از کلیشه های جنسیتی جدا می شوند و خواستار برخورد برابر هستند.
شاید شما بعضی از چهره های زیبا را پشت وبلاگ دیده باشید. باور کنید یا نه، بسیاری از این خانم ها مال من نیستند. آنها دوست دختر دوستان من هستند. و این طوری نیست که من سعی می کنم به خود افتخار کنم، اما آنها خیره کننده هستند. مثل واقعا، واقعا خیره کننده.
اگر شما به دنبال کشوری هستید که در آن می توانید به راحتی نظر خود را به اشتراک بگذارید یا بحث سیاسی داشته باشید، ایران قطعاً مکانی است که باید به آن نگاه کنید. نکته این است که شما باید برای پذیرش شوک فرهنگی آماده باشید. آداب و رسوم و سنت های زیادی وجود دارد که باید به آنها عادت کنید. به عنوان مثال، ممکن است عجیب به نظر برسید که مردان و زنان را در کنار هم در یک میز بنشینید، بخورید یا بنوشید. شما همچنین باید مشتاق درک اهمیت آیین های اسلامی و چگونگی تأثیر آنها بر جامعه باشید. در نهایت، ارزش آن را دارد.